Все по-голям е броят на търсещите работа в социалните мрежи

Категории: Блог | Публикувано на 2 декември 2015

Untitled ReportПроучването на Адеко за 2015 година за тенденциите в работната среда предоставя ключови открития в областта на набирането на персонал и бъдещето на работното място. Над 31,000 лица, търсещи работа и повече от 4,100 специалисти по подбор на кадри от 26 страни, взеха участие в проучването на Адеко, споделяйки опит и полезни практики при търсенето и намирането на работа в социалните мрежи.

Анализираните данни дават сведения относно използването на социалните медии за професионални цели и ефективността им за намиране на подходящите кандидати, значимостта на личния бранд в интернет, както и нови тенденции като “smartworking” и дистанционна работа. Заключенията от изследването дават сведения за редица полезни фактори, които да напътстват както специалисти по подбор на персонал, така и хора, търсещи с работа, в постигането на ефективност онлайн.

Сред социалните мрежи, LinkedIn остава най-разпространената платформа за професионални цели както за работодатели (61%), така и за хора, търсещи работа (34%). За България, процентът на търсещите работа в LinkedIn е 39 %. Facebook е най-често използваната мрежа за социални дейности и изграждане на личен бранд, като над 84% от изследваните българи използват социалната мрежа за лични цели.

За търсещия работа, вероятността да бъде потърсен от работодател се увеличава драстично спрямо броя на социалните му профили в интернет. Когато присъствието е само в една социална мрежа, показателите са 16%, но се увеличават до 46%, когато кандидатът има профил в над 5 платформи.

Изследването показва, че търсещите работа са по-мобилни от работодателите: 65% от тях често използват мобилни устройства за намиране на обявени свободни позиции,  докато за работодателите, търсенето на кадри спада до 41%.

Други важни данни, представяни в изследването са свързани с индивидуалната гъвкавост по отношение на работната среда. Мобилността на работното място ще се превърне в ключов фактор. Макар болшинството от търсещите работа и повече от половината работодатели да не са чували за термина „smartworking”*, те показват силен интерес в интегрирането на решенията предлагащи„smartworking-a” подхода. Търсещите работа са по-позитивно настроени към този работен метод, докато специалистите по подбор на кадри са по-предпазливи. Появата на smartworking практики ще доведе до продуктивна комуникация между работодатели и служители.

Цялото изследване за промените в работната среда можете да намерите тук: www.adecco.com/worktrends

*Smartworking – подход в работната практика, целящ постигането на по-голяма ефективност и по-голяма производителност  чрез комбинация от гъвкавост, автономност и сътрудничество, едновременно с оптимизиране на работните инструменти и работната среда на служителите.

Коментари

Tuk-Tam Copyright 2018. Designed with love by Despark. Developed by Hlebarov.com