Какво е employer branding и има ли той почва у нас?

Категории: Експертни статии | Публикувано на 8 август 2016

Tuk=Tam Brightpoint Employer Branding

Темата за employer branding стана изключително артикулирана през последната година. Срещали сме различни обяснения за това явление – от брандиране на бисквитка с логото на компанията до принуждаване на служителите да публикуват позитивен коментар за фирмата под публикация в медиите.

Върху какво трябва да се фокусира една фирма, за да бъде успешна? Служителите си? Клиентите си? Или и двете? Как да се изгради привлекателна представа за компанията, за да привлече потенциални настоящи служители?

Какво е employer branding?
Employer branding не е явление, а по-скоро процес, който започва да се наблюдава във все повече фирми в България. Много неща са се променили, надяваме се, не само като названия. Служителите се наричат таланти, а не работници, залага се на нерегламентирано работно време, вместо на 8-часов работен ден, а свободните и приятелските взаимоотношения надделяват над педантичния и вечно недоволен образ на началника.
Employer branding е процес, улесняващ дадена компанията в привличането, наемането и задържането на добрите си служители, като по този начин се улеснява и постигането на бизнес плана на компанията.

Какво е employer brand?
Ако employer branding е процесът, employer brand означава атрактивна корпоративна идентичност, която да повлияе позитивно върху потенциалните кандидати при избора им на работодател. За да се постигне това обаче е необходимо задълбочено изследване, целящо да потвърди, че ценностите и усилията на компанията са насочени не само в откриването и наемането на ТОП таланти, но и в поддържането на добър мениджмънт. „Много хора заемат мениджърски позиции, без да са готови за тази роля. Служителите се демотивират, когато усетят, че мениджърът им е с дефицит на познания и опит“ – коментира Ваня Ушатова, Managing Partner в BrightPoint.

Какви са условията за employer branding?
На първо място компанията трябва да осъзнае важността да задържи дългосрочно служителите си. Ако фирмата се уповава на твърдението, че „няма незаменими хора“, няма и смисъл да се говори изобщо за employer branding. Хората се тези, които създават искрения и неподправен вътрешен и външен образ на работодателя си. Винаги се усеща, когато екипите се чувстват наистина щастливи и ценени, ето и някои от положителните практики, които добрите компании в България правят.

По офис атмосферата ще ги познаете
Фирмите, които имат позитивна политика към служителите си, обикновено показват добро отношение по време на самия подбор. Още с влизането си в офиса на дадена компания, можете да усетите дали тя е ориентирана служител-о-центрично. Огледайте работната обстановка и обзавеждането – има ли кът за игри, или библиотека, обърнете внимание на хората – усмихнати ли са, или навъсени и апатични?
HR специалистите от добрите фирми показват отношение към кандидатите си – не закъсняват, отделят достатъчно време, разказват с ентусиазъм за компанията и фирмената култура. Добро впечатление прави, когато предложат на кандидата разходка из офиса или го запознаят със служители от фирмата.

В обобщение
Employer branding със сигурност има почва у нас и все повече фирма започват да осъзнават необходимостта и положителното влияние, което може да окаже върху дългосрочната бизнес стратегия – по-малко текучество, повече ефективност и щастливи, развиващи се служители.

Автор: Brightpoint

Снимка: Александър Киричев

Коментари

Tuk-Tam Copyright 2018. Designed with love by Despark. Developed by Hlebarov.com